جدی تر از جنگ
دراین جنگ نرم،کافی است هواداران جبهه حق بیدار باشندو بیکار ننشینند؛ چراکه زبان حق همیشه مؤثرتراز زبان باطل است. مقام معظم رهبری(دام ظله)

جوانی که مجرد است مسلما دارای شهوت و غریزه جنسی است کنترل آن مشکل است؛ چه راه هایی برای کنترل آن وجود دارد؟


چه نگران کننده است اگر این آیه از قرآن شامل حال تو باشد که خداوند مى فرماید:
أضاعوا الصلاة و اتبعوا الشهوات فسوف یلعون غیا
  نماز را ضایع ساختند و شهوتها و تمایلات نفسانى را پیروى کردند،

پس بزودى (( نتیجه و کیفر)) گمراهیهاى خود را خواهند دید

(( مریم -59 ))


بسمه تعالی

غریزه جنسی خود را  چگونه کنترل و مدیریت کنیم ؟!

 

* غریزه جنسی من فوران کرده است. عجیب هم فوران کرده. راهی هم برای ارضای آن به طریق مشروع ندارم. چون شغلی ندارم، به سربازی هم نرفته ام و...

*به نظر شما جوانی که نه امکان ازدواج چه دایم چه موقت را ندارد با شهوت درون خود باید چگونه برخورد کند؟

*جوانی که مجرد است مسلما دارای شهوت و غریزه جنسی است کنترل آن مشکل است چه راه هایی برای کنترل آن وجود دارد؟

 

 
   

بی‌تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزه جنسی است. این نیرو که از ابتدای تولد به صورت نهفته در وجود آدمی به ودیعه نهاده شده است، تا زمان بلوغ هم چنان دوران آرام و بی‌تحرکی را پشت سر می‌گذارد، اما به محض شروع دوران نوجوانی آرام، آرام زمان بیداری و شکفتگی آن فرا می‌رسد و رفته رفته تمامی وجود نوجوان را دربرمی‌گیرد و بر تمامی رفتار انسان اثر می‌گذارد. به همین دلیل غریزه جنسی و نیروی شهوت فرد را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.

برای تعدیل و کنترل غریزه جنسی راه‌های متعددی وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اما قبل از آن بیان این نکته لازم است که کنترل غریزه جنسی به صورتی که منطبق با فطرت انسانی باشد، امری ممکن و در عین حال پیچیده و دشوار است. آن‌هایی که از مبانی اخلاقی و معنوی محکم و متینی برخوردارند و نیز از شرایط خانوادگی خوب و مطلوبی از حیث ارزش‌های اخلاقی بهره‌مند هستند و اراده قوی دارند، به خوبی می‌توانند از پیامدهای منفی آن مصون باشند.

برای کنترل غریزه جنسی هم خود فرد و هم والدین و اطرافیان مسئولیت دارند. آن چه مربوط به خود فرد می‌شود و سؤال شما از این زاویه است عبارتند از:

 

1. مراقب نگاه‌تان باشید.

اساساً هر گناهی از جمله گناه چشم که آن را چشم چرانی می نامند، ابتدا با هدف تداوم و تکرار از آدمی سر نمی زند بلکه به عنوان اولین و آخرین بار تلقی می شود. اما با سماجت و حیله گری ابلیس، این گناه به شکل یک عادت زشت و ناپسند در می آید و صفحات طلایی و نورانی کتاب زندگی افراد را کدر می کند و او را از معنویت دور می نماید.

نگاه آلوده در بیان روایات و احادیث به طور بسیار جدی و صریح مورد نکوهش قرار گرفته است.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

"النَّظَرُ سهم من سهام ابلیس مسموم و کم من نَظرَة اَورَثَت حسرة طویلة "

نگاه آلوده؛ تیری است آلوده و زهرآگین که از چله کمان ابلیس رها شده و چه بسا نگاه هایی که حسرت و پشیمانی طولانی در پی داشته باشد.

اگر جوانی در تلفن همراه خود تصاویری که مورد رضای خدا نیست را ذخیره کرده، صرفاً به خاطر اینکه به نیازهای کاذب و لذّت های زودگذر خود پاسخ مثبت دهد، باید شجاعانه آثار آن را محو کند و راه نفوذ شیطان را مسدود نماید.

اگر به ماهواره و صفحات نامناسب اینترنت دسترسی دارد، بی ملاحظه و بدون درنگ باید از آن فاصله بگیرد و خود را از لوث گناه دور نگه دارد.

اگر در ارتباطات فامیلی و دوستانه و یا در فضای جامعه و روابط با نامحرمان است ،برای اسیر شدن در دام نگاه های بیمار، باید با قوت و شهامت بر روابط خود مدیریت کند و زمینه ی تسلط شیطان را بر خود و روابط فی ما بین خود و دیگران غیر ممکن سازد.

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

"... فَمَن تَرکَهاًَ حوفاً من الله اعطاهُ الله ایماناً یَجِدُ حلاوَتََهُ فی قلبه"

هر کس از بیم خدا نگاه خود را از حرام نگه دارد، خدای متعال هم به او ایمانی خواهد داد که شیرینی آن را در قلب خود خواهد چشید.

 

 

2. برنامه‌ریزی برای کار مداوم

جوانان و نوجوانان از نیروی سرشار و فوق‌العاده‌ای برخوردارند. این نیرو اگر در زمینه‌های دیگر مورد اساتفاده قرار نگیرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرایط سنی آن‌ها در قالب امور جنسی و شهوانی ظاهر خواهد شد. اگر جوانان و نوجوانان به کار مداوم عادت کنند و نیرو و توان خود رادر این زمینه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غریزه جنسی در آنان پیشگیری می‌شود. کارهای بدنی ( مثل ورزش ) موجب تعادل جسم و روان می‌شود. اگر نیک بنگریم افرادی که به کار مداوم مشغول هستند و نیرو و استعدادشان را در زمینه‌های مثبت و سالم به کار می‌اندازند، کم‌تر دچار انحرافات اخلاقی و بحران‌های روحی می‌شوند. کار موجب می‌شود نیرو و انرژی جوان قبل از آن که به چربی‌های اضافی تبدیل گردد و اختلالاتی در ساز و کار اندام‌های بدن ایجاد گردد، از طریق سوخت و ساز مفید و سالم به مصرف برسد.

3. تنظیم خواب

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش‌تر انحرافات به خصوص در زمینه مسایل جنسی از فکرهای ناسالم و خیال‌پردازی‌هایی که جوانان قبل از خواب رفتن دارند، ناشی می‌شود. اگر جوان قبل از آن که به خواب برود، فکرش به خودش و یک سری مسایل و موضوعات مربوط به دوره جوانی، معطوف گردد، کم کم به انحرافات کشیده خواهد شد. بنابراین، یکی از روش‌های پیشگیری از انحرافات این است که برنامه خواب به صورت دقیق تنظیم شود و تا زمانی که خواب بر شما غالب نشده به رختخواب نروید. وقتی به رختخواب بروید که کاملاً خسته و آماده خواب هستید. لازمه این کا این است که در طول روز مشغول فعالیت‌های مهم بوده و به اندازه کافی کار کرده باشد.

طبیعی است اگر جوان با خستگی به رختخواب نرود، به ناچار مدت زمانی را در بستر بیدار خواهد ماند تا به تدریج به خواب رود و چون افکار و اندیشه‌های شهوانی و تحریک‌آمیز معمولاً در این مواقع به سراغ جوان می‌آیند، تنظیم ساعات خواب برای جوان، ضرورت خاصی می‌یابد. یکی از روان شناسان در این باره می‌گوید: نیمه اول شب بیش از نیمه دوم آن به بدن نیرو می‌دهد بنابراین باید از آن به نحوی مفید استفاده شود. و صبحگاهان به محض اینکه از خواب بیدار شدید. بی‌درنگ از بستر برخیزید و توجه داشته باشید که بامدادان بیدار ماندن در بستر خواب، بسیار زیان‌بار است، جسم را سست و ناتوان می‌سازد و وسوسه‌های شوم در دل فرد ایجاد می‌شود.

 

4. دوری از محیط‌های آلوده و ناسالم

یکی از علل و عوامل انحرافات جنسی و به طور کل انحرافات اخلاقی، محیط آلوده و محرک‌های شهوانی است. محیط از طریق وارد نمودن عناصر محرک در گرایش‌های انحرافی، منجر به طغیان غریزه جنسی در جوان می‌شود. مسایلی از قبیل بدحجابی، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، برخی از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های خارجی و هم چنین استفاده نادرست از اینترنت در تحریک شهوت و غریزه جنسی جوان مؤثر است شاید برای برخی زا نوجوانان یادآوری و تذکر مسایل دینی و اخلاقی چیزی بیهوده و غیر ضروری تلقی شود، زیرا آن‌ها نه در فکر سلامت خویش هستند و نه مسایل اخلاقی و دینی را می‌پذیرند، اما برای شما که روحیه مذهبی قوی دارید و همین مسأله باعث شد تا نگران آینده‌تان باشید، گفتن این مسایل مهم و ضروری است. اگر واقعاً می‌‌خواهید از جوانی‌تان به خوبی استفاده کنید و در راه درست و سالم گام بردارید، سعی کنید از محیط‌های آلوده و دیدن عوامل تحریک کننده، جداً پرهیز نمایید.

5.استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت

یکی از زمینه‌های پیدایش انحرافات در جوانان و نوجوانان، استفاده نادرست آن‌ها از اوقات فراغت است. اوقات فراغت طولانی و بی‌برنامه نوجوانان را عاصی و سرگردان می‌کند. آن‌ها به تدریج سرخورده و مأیوس می‌شوند و در نتیجه به دنیای درون خویش پناه می‌برند و در کنج خلومت و انزوا راهی برای مشغولیت خود می‌جویند.

5. پیشگیری از روابط ناسالم

جوانان و نوجوانانی که روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بی‌بند و بار دوست و رفیق هستند، کم کم به انحرافات کشیده می‌شوند و تحت تأثیر امور شهوانی قرار می‌گیرند. نفوذپذیری جوانان از دوستان و همسالان بیش از سایر گروه‌ها است. در سنین بلوغ صحبت‌های آهسته و در گوشی بین نوجوانان بیش‌تر می‌شود و محور این گفتگوها، غالباً مسایل جنسی و امور شهوانی است که به صورت مخفیانه و به دور از انظار بزرگ‌ترها طرح می‌شود. برای پیشگیری از انحرافات اخلاقی سعی کنید از دوستی‌های آلوده و مشکوک جداً پرهیز نموده و با افراد سالم و مذهبی ارتباط برقرار نمایید.

6. پرورش تقوا و معنویت در وجود خویش

همه آنچه بیان شد، به نحوی می‌توانند در پیشگیری از انحرافات اخلاقی و طغیان شهوت و غریزه جنسی نقش داشته باشند، اما آن چه بیش از همه ضروری است و به صورت زیربنایی در شخصیت و رفتار جوان مؤثر است. پرورش معنویت و تقویت ایمان و تقوای الهی است. ما در عصری زندگی می‌کنیم که جهان به شدت در مادیات فرو رفته و یک سره غرق در جاذبه‌های نفسانی و امور شهوانی گردیده است. در شرایط کنونی، خلأ عظیم و هولناکی از اخلاق و معنویت پدید آمده و تمامی مشکلات انسان‌ها نیز از همین جا ناشی شده است.

اگر با تقویت ایمان و نیروی اراده، باورها و اعتقادات نوجوانان تقویت گردند، بدون شک بخشی از مشلکات آنان به ویژه در زمینه مسایل اخلاقی و شهوت و غریزه جنسی درمان می‌شود.

اگر نوجوان و جوان از ته دل باور نمود که تمام اعمال و رفتار او را خدا می‌بیند و بر اساس عملکرد افراد به آن‌ها پاداش می‌دهد و اساساً سعادت و خوشبختی انسان به دست خودش می‌باشد، در این صورت احتمال اینکه مرتکب گناه نشود بسیار زیاد است.‌

یقین داشته باشید، تا زمانی که نیروی ایمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقویت نگردد، هیچ ضمانتی از شهوت و انحرافات اخلاقی وجود ندارد. به خصوص در وضعیت کنونی که عوامل تحریک کننده بسیار زیاد است. بنابراین قبل از هر چیزی سعی کنید نیروی ایمان و تقوا را در وجود خویش بارور کنید. اگر فکر و ذهن شما متوجه خدا باشد و همیشه نماز خود را اول وقت انجام دهید، خداوند شما را یاری می‌کند تا از هر گناهی مصون بمانید و تحت تأثیر شهوت و غریزه جنسی قرار نگیرید. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر» به درستی که نماز انسان را از هر گونه آلودگی و عمل زشت و گناه دور نگه می‌دارد. نماز واقعی نه تنها والاترین عامل کنترک شهوت و دفاع در برابر هجوم انحرافات اخلاقی تلقی می‌شود، بلکه عامل تهاجمی علیه انحرافات و شهوت‌ها نیز محسوب می‌گردد.

 

7.نظر به پاداش الهی

یکی دیگر از راههای کنترل غریزه جنسی و تعدیل آن، توجه به پاداش اخروی درباره کسانی است که با عفت پیشگی بر شهوات فائق آمده و دامن خود را از گناه پاک و منزه داشته‌اند. علی(ع) می‌فرماید: «فمن اشتاق الی الجنه سلاعن الشهوات. کسی که به بهشت علاقه داشت، خواهش‌های نفس و شهوات را فراموش کرد و از آنها چشم پوشید.»

(نهج البلاغه، حکمت 30).

وقتی انسان مومن مشاهده می‌کند که توجه و عنایت به عفت به اندازه ای از منظر خدای متعال و پیشوایان دین حائز اهمیت است که آن را در زمره بهترین جهادها قرار داده اند. با انگیزه ای بالا درصدد دست یابی به این موقعیت ممتاز خواهد بود. امام باقر(ع) می‌فرماید: «برترین عبادت، عفت میل جنسی و شکمی است» (کافی، ج 2، ص 97).

در حدیثی در کتاب تحف العقول، ص 282 عفت بعد از معرفت الهی، به عنوان مهم ترین ارزش به حساب آمده است. بنابراین کسی که در سر، سودای کسب رضایت الهی را دارد و در آرزوی وصل یار به سر می‌برد، باید به هوا و هوس‌های زودگذر پشت پا زده به وعده‌های الهی چشم دوزد.

8. یاد مرگ
عامل دیگری که در غلبه بر شهوت و کنترل و تعدیل غریزه جنسی نقش مهمی دارد، یاد مرگ و قیامت است. امام علی(ع) می فرماید: «ای بندگان خدا! برحذر باشید از مرگ و از سختی های آن. وقتی نفستان خواست شما را درباره شهوات به تباهی بکشاند زیاد به یاد مرگ باشید، زیرا برای موعظه، یاد مرگ کافی است.»
رسول خدا(ص) اصحاب خود را درباره مرگ بسیار سفارش می کرد و می فرمود: «زیاد مرگ را یاد کنید، زیرا یاد مرگ، شکننده لذات نفسانی و حایل میان تو و شهوات است. (بحارالانوار، ج2، ص287)

9. تسهیل و تسریع ازدواج

علاوه بر آن که جوان سعی در کنترل شهوت و غریزه جنسی می‌کند، باید برای ازدواج که یگانه راه درست ارضای غریزه جنسی می‌باشد، نیز اقدام کند به این معنا که پسرها از 18 سالگی به بعد می‌توانند به فکر ازدواج باشند و اگر شرایط را مساعد می‌بینید، از همین سن مقدمات آن را فراهم کنند و دخترها هم چنان چه مورد مناسبی به خواستگاری آن‌ها آمد به دلایل نوعاً غیر موجه و پوچ مثل هنوز زود است، می‌خواهم درس بخوانم، داماد وضع مادی خوبی ندارد و... از ازدواج خودداری نکنند و والدین هم سنگ اندازی‌های غیز منطقی نداشته باشند.

امید است با رعایت این نکات و به خصوص توجه به تقوا و نماز بتوانید غریزه جنسی و حس شهوت را در خویش کنترل و مهار نمایید و زمانی که فرصت مناسب برای ازدواج فراهم گردید، به ازدواج اقدام کنید.

 

 

علاوه بر راهکارهای ارائه شده که رعایت آن‌ها می‌تواند به شکل زیربنایی این مشکل را برطرف کند یک سری توصیه‌های کاربردی‌تر به اختصار ارائه می‌شود:

1. از خلوت با نامحرم، سخن گفتن و شوخی کردن با آن‌ها جداً خودداری کنید.

2. از فکر کردن، تصور و تخیل جنس مخالف و مسایل جنسی خودداری کنید.

3. از نگاه کردن به تصاویر و فیلم‌های تحریک کننده و یا خواندن مطالب محرک یا شنیدن مطالب محرک و ... جداً خودداری کنید.

4. از شوخی‌های جنسی و محرک پرهیز کنید.

5. در صورت شدت شهوت، خوردن مواد غذایی محرک با طبع گرم و دارای کالری زیاد مانند خشکبار ،خرما، پیاز، فلفل و... را به حداقل برسانید.

6. برای تعدیل نیروی جنسی خود حتماً ورزش و تحرک جسمانی و کار فیزیکی و بدنی را در زندگی روزمره خود لحاظ کنید.

7. دعا و توسل برای نگهداری ایمان و رفع مشکلات می‌تواند مفید باشد.

8.روزه گرفتن موجب کاهش نیروی جنسی می‌شود.

9.قبل از سیر شدن کامل از غذا دست بکشید.

10. سعی کنید در طول روز با وضو باشید و از نورانیت آن استفاده کنید.

نکته ی مهم :

تمام موارد ذکر شده در بالا راهکار های موقتی هستند و باید توجه داشت که شهوت یکی از نعمت های بزرگ خداوند است و نباید آن را به مدت طولانی سرکوب کرد بلکه باید از این نعمت بزرگ به درستی استفاده کرد و شکر آن را به جا آورد و تنها راه استفاده ی درست از آن ازدواج است یا ازواج دائم یا موقت. و این تنها راه صحیح کنترل شهوت می باشد

 

توجه به عواقب شهوترانی

 

چه نگران کننده است اگر این آیه از قرآن شامل حال تو باشد که خداوند مى فرماید:
اءضاعوا الصلاة و اتبعوا الشهوات فسوف یلعون غیا(
یعنى ؛ نماز را ضایع ساختند و شهوتها و تمایلات نفسانى را پیروى کردند،

پس بزودى (( نتیجه و کیفر)) گمراهیهاى خود را خواهند دید

1. محرومیت از سلامت جسم و جان
تحریک مداوم جنسی، انسان را پیوسته در وضعیت هیجانی و ناآرام نگه می دارد و همین امر، بهداشت روانی او را تهدید می کند، زیرا تحریک ها و ارتباط های نامشروع، او را هر لحظه به گناهان خانمان سوز می کشاند وترس از رسوایی، هراس از قوانین کیفری و عذاب وجدان، جانش را چونان خوره می خورد و آشفتگی ها، استرس ها و ناراحتی های عصبی او را به اوج می رساند. امام علی(ع) می فرماید:
«کسی که شهوتش بر او غالب آید، روح و روانش سالم نمی ماند. (همان، ج5، ص236)
عفاف پیشگی، منشأ رهایی از همه این اضطراب هاست. علی(ع) در این باره نیز فرموده اند: «من غض طرفه، اراح قلبه» هر کس نگاهش را از نامحرم فرو بندد، قلبش آسوده می گردد. (مستدرک الوسایل، ج14، ص 271)

آزادی جنسی و بی بندوباری اخلاقی در حال حاضر ره آوردی جز به تباهی کشیده شدن نسل جوان و گسترش بیماری های مزمن و امراض مقاربتی، چون سفلیس، سوزاک و ایدز نداشته است. آمار وحشتناک مبتلایان به بیماری مرموز ایدز در دنیا گواه بر این مدعا است.
2. محرومیت از خرد
هوس های شهوانی، نیروی خرد را تضعیف می کند و از فروغ عقل می کاهد، زیرا در تحریک جنسی و هیجان شهوت، تمرکز حواس بر هم می خورد و فرصت تفکر، تصمیم گیری و حسابرسی از انسان سلب می گردد، و در نتیجه افت تحصیلی و ضعف علمی و فرهنگی را برای دانش پژوهان به همراه می آورد.
امام علی(ع) می فرماید: «در کشاکش انگیزه های شهوت و غضب، عقل تیره و تار می شود و فروغ خود را از دست می دهد». (مستدرک الوسایل، ج2، ص 287)
در جای دیگر فرموده اند: «کسی که مالک شهوتش نباشد، مالک عقلش نخواهد بود.»
در وضعیت طغیان غریزه جنسی، چشم و گوش که دروازه های عقل و ابزارهای شناختند به درستی عمل نمی کنند و عقل که وظیفه تجزیه و تحلیل را به عهده دارد، ناکارآمد می گردد.


3. محرومیت از بصیرت
قرآن کریم، یکی از آثار تقوا را بهره مندی از نیروی فرقان یا قدرت تمیز میان حق و باطل می داند. «ان تتقواالله یجعل لکم فرقانا» اگر تقوای الهی داشته باشید، خداوند برای شما قدرت تمییز (حق از باطل) می دهد. (انفال-29) بعضی چیزها را با چشم سر باید دید و بعضی را با چشم دل. شعله های نور، دیدن را برای بصر (چشم) و نور باطن، دیدن را برای بصیرت ممکن می سازد. نبود تقوا و بی بندوباری جنسی، فقدان قوه بصیرت را در پی خواهد داشت. امام علی(ع) می فرماید: «من رکب الهوی ادرک العمی» کسی که بر مرکب هوا و هوس سوار شود، کوری را دریابد.» (غرر الحکم و دررالکلم، ج6، ص 8352)


4. محرومیت از آزادی
با زیاده خواهی جنسی، زمام انسان به دست شهوت می افتد و اسارت روح که بدترین اسارت ها است، شکل می گیرد. امام علی(ع) می فرماید: «بنده شهوت چنان اسیر است که هرگز روی آزادی را نخواهد دید.» (همان، ج4، ص 352)
همچنین آن حضرت در کلامی دیگر فرموده اند: «کسی که مغلوب شهوت خویش است، ذلت و خواری اش بیش از پرده زر خرید است.»(همان، ج6، ص 138)


5. محرومیت از خوش نامی
یکی از ره آوردهای شهوت پرستی، رسوایی و بدنامی است. شهوت، آغازی شیرین و پایانی رسواگر و شوم دارد. تاریخ بشر سرشار از شرح زندگی کسانی است که در جامعه دارای مقام و موقعیت ممتاز بودند، ولی هنگامی که اسیر شهوت و هوای نفس شدند، رسوا شدند. امام علی(ع) می فرماید: «حلاوت شهوت امروز، با تلخی ننگ از میان می رود». (غررالحکم و دررالکلم، ج4، ص 252)

 

 

 


6. محرومیت از بهشت
یکی از پی آمدهای بد شهوت رانی، محرومیت از بهشت برین و تحصیل عذاب ابدی است. در روایتی آمده است: وقتی که خداوند متعال بهشت را آفریده فرمود: ای جبرئیل! برو و نظری به آن بیانداز. جبرئیل رفت و نگاه کرد، پس با خرسندی گفت: خداوندا! به عزتت سوگند هیچ کس نیست که ویژگی های آن را بشنود مگر اینکه مشتاق گشته، وارد آن شود. آن گاه خداوند بهشت را با انواع سختی ها آمیخته ساخت و به جبرئیل فرمود: برو نگاه کن. جبرئیل رفت و چون نگریست و گفت: خداوندا!
به عزتت سوگند هیچ کس نیست که از وضع دوزخ مطلع گردد و وارد آن شود.
خداوند دوزخ را با انواع شهوت ها و لذت ها آمیخت و بار دیگر از جبرئیل خواست که به آن بنگرد. جبرئیل وقتی دوزخ را در این هیئت دید، با نگرانی گفت: خداوندا! به عزتت سوگند از آن بیم دارم که هیچ کس نماند، مگر آنکه وارد آن گردد. (مسند احمد، ج2، ص 354)

 

 

 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا خود ارضایی حرام است؟ چرا؟

پاسخ

آری خود ارضایی یکی از گناهان کبیره است و دلایل بسیاری برای آن ذکر شده است؛ که ما در این جا به چند دلیل عقلی و نقلی آن اشاره می کنیم

1. از نظر پزشکی این کار برای بدن فرد و دستگاه تناسلی او بسیار خطر ناک است چرا که امروزه با افراد بسیاری مواجه می شویم که به پزشک و یا پزشک گیاهی مراجعه کرده و دارویی برای رفع مشکل زود ارضایی در رابطه ی خود با همسرشان طلب می کنند . یکی از دلایل عمده ی آن خود ارضایی در دوران قبل از ازدواج است، زیرا این عمل احساس لذت جنسی را در انسان پایین می آورد و هنگامی که فرد با جماع مواجه می شود کنترل جنسی او پایین آمده و بسیار زود ارضا می شود.

2. این عمل بدن انسان را به سرعت ضعیف کرده و او را آماج حملات ویروس ها قرار می دهد چرا که علاوه بر ضعف بدنی که پس از ارضاء طبیعی به و جود می آید ، فرد استمناء گر همراه تخیلات و یا دیدن تصاویری این کار را انجام می دهد که ضعف روحی را هم به همراه دارد، و همچنین به علت عدم ارضاء کامل روحی تشنگی عجیبی به این عمل پدید آمده و کار به جایی می رسد که افرادی مشاهده می شوند که در روز بیش از 6 یا 7 بار این عمل را انجام می دهند و علاوه بر ضعف کلی بدن ، با ضعف چشم و گاهی نابینایی مواجه شده و همچنین دوچار اختلالات عصبی می شوند، و...

3. گاهی مشاهده می شود که فرد به علت خود ارضائی زیاد اسپرم های خود را از دست داده و یا دوچار کاهش اسپرم و عقیم شدن شده است. همچنین هزاران بیماری روحی و روانی که شاید تا کنون کشف نشده اند را در پی خواهد داشت.

4.یکی از بیماری هایی که بر اثر عادت قبیح استمناء (جلق زدن) به وجود می آید بیماری سخت و درد ناک سیلان منی است.

این بیماری عموماً بی اندازه با احتلام در شبها بروز می کند. چنانچه تکرار یابد با انزال بی اراده در بیداری منجر می شود یا در اثر جزئی تحریکی بعد از نعوظ با تمام انزال شود و چون بیماری از این پایه هم تجاوز کند منی بی خبر مریض و بدون هیچ لذتی بی نعوظ همان از تماس آلت به جایی یا کوشش بدنی مخصوصاً در وقت آخرین قطره ی ادرار جاری و مخلوط با ادرار شده و رسوبی در ادرار حاصل می گردد که علائم ثابتی نداشته ولی با ذرّه بینی کرم منی و غالباً قطعات (اوکسلان دوشود) در آن مشاهده شده به اندازه که ریزش منی تکرار یابد، علائم اصلی آن کم شده مبدل به رطوبت سفید فام سیرزی گشته با آزمایش ذره بینی از ابتدا ضمیمه ی کرم منی معدوم بوده ولی مجدداً همان دانه به جایش نمودار شده با تغییر کلی در بدن، همراه و بیمار مبتلا بیش ازپیش ضعیف و ناتوان گشته و قوه ی جنسی ساقط شده صورت منتفخ و به اندک خستگی طپش قلب ظاهر شده غالباً لاغر و بد هضم و بدون زیادتی سن پیر شده ، چشم هایش تیره و راه رفتن نامنظم ، شعور وفکرش تباه ، رنگش گرفته ، غمگین و مبهوت ، خواب کم و یا خواب های آشفته و هولناک دیده و پس از چند دفعه ضعف و شدت مرض منتهی به دیوانگی یا هزال مفرط گردد و در آخر گاهی به واسطه ی بعضی ترکیبات مخصوص کنزسیون دماغی سریعتر می شود و یا بعضی امراض مختلف مانند: زکام یا فقدان صدا و حساسیت بدنی در ابتداء ستون فقرات و بی حسی و فلج اطراف سالفه و گاهی تشنجات و بائی یا سرگیجه مانند: ضعف یا فقدان بینایی و اگر زنده بماند رنجوری شدت پیدا می کند.

 

5. در قرآن اشاره ی صریح شده است که خداوند قوم لوط را به علت ازدواج با همجنس و همجنس بازی ، نابود کرد که امروزه حتی کمترین اثری از بقایای تمدن عظیمشان باقی نیست، اما می بینیم که اقوام زیادی در تاریخ به عمل زنا دست زدند اما چنین بلایی بر سرشان نیامد حال سخن این است که خود ارضائی نوعی ازدواج با خود است که به مراطب از زنا و لواط بدتر و گناه آن سنگین است.

سوال :

آیا استمنا فقط با بکار بردن دست انجام میشود یا نه؟

پاسخ

خیر استمناء یعنی طلب منی کردن و در اصطلاح یعنی انسان کاری کند که عمدا منی از او یا دیگری خارج شود و اینکه به چه وسیله ای باشد تفاوتی نمی کند.

آیا نگاه کردن فیلم یا عکس مستهجن در صورتی که جنب نشویم باز هم گناه دارد؟

پاسخ

بله حرام است.

 

 

[ پنجشنبه ۸ دی ۱۳٩٠ ] [ ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

انتقاد، مخالفت، بیان عقاید با جرأت، هیچ اشکالى ندارد؛اما دور از هتک حرمت‌ها و اهانت‌ها و فحاشى و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. فضاى هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسى است. ( مقام معظم رهبری )
امکانات وب